בחירת וועדת ביקורת – מכתב לחברי קיבוץ משמר השרון 2020

‏02 אוגוסט 2020

הנדון: בחירת וועדת ביקורת – מכתב לחברי קיבוץ משמר השרון 2020

חברי משמר השרון,

וועדת ביקורת הנה מוסד שאנו מחויבים שיהיה לנו מתוקף החוק. בנוסף, בעיניי, זהו גם כלי חשוב – עבור ההנהלה הפעילה וההנהלה הרחבה, וועדות הקיבוץ, בעלי התפקידים והמוסדות. תפקיד הוועדה לסייע בשיפור תהליכים ע”י ביקורת ובקרה, על מנת ללמוד ולהתקדם.

הוועדה שואבת את כוחה וסמכותה מהאסיפה הכללית של הקיבוץ, והיא גוף עצמאי לחלוטין. לכן היא בעיקר כלי של הקבוצה ועבור חברי הקיבוץ – לוודא שתהליכים מתנהלים כיאות, בצורה סדורה והוגנת, וגם להוות כתובת נוספת שהציבור יכול לפנות אליה, כאשר דברים לא מתנהלים כשורה.

ברצוני להדגיש כי וועדת ביקורת מתמקדת בנהלים ובתהליכים, באופן מילוי התפקידים אך לא בבעלי התפקידים, ושמורה לה הזכות להפעיל שיקול דעת בכל נושא או פניה. אני בטוח שהוועדה תזכה לשיתוף פעולה עמוק ונרחב מההנהלות השונות.

חברי וועדת ביקורת אינם יכולים לכהן בהנהלות הקיבוץ, ולכן במידה וההצבעה תעבור, אפסיק את חברותי בהנהלה הרחבה, ואעבור לשרת את הציבור בוועדת הביקורת. בנוסף, אמשיך לעסוק ולסייע במסגרת צוות האסטרטגיה, שהנו משמעותי מאוד לעתידנו כאן.

עימי בוועדה יכהנו רוני טנא ויאיר ימין – חברים בעלי ניסיון מהקיבוץ ומעולם העסקים בחוץ, עתירי יכולות וכישורים. במידת הצורך ניעזר גם בחברים נוספים, בעלי כישורים מתאימים, ונעסיק מבקר מקצועי לערוך ביקורות פנים בנושאים שייבחרו.

ברצוני לנצל את ההזדמנות להודות מקרב לב לעידו ליבנה, היו”ר היוצא, על שנות פעילותו הרבות בוועדת הביקורת של משמר השרון.

 

בברכה,

רביב טלמור

050-2354888

התחבר אל האתר